book
book

Kręć filmy, które wciągają!

Tytuł oryginału: "How to shoot video that doesn`t suck, ".

Autor: Stockman, Steve




Filmy dzieli się na dobre i na takie, których nikt nie chce oglądać. Niestety, tych drugich powstaje znacznie więcej. O jakości filmu decyduje bowiem nie tyle jakość sprzętu, ile umiejętności, wiedza i talent jego twórcy. Oznacza to, że nawet amatorską kamerą można nakręcić dzieło, które przykuje uwagę widza aż do ostatniej sekundy. A warto się o to postarać, gdyż film jest medium o

niezwykłej mocy: może nauczyć, zainspirować, doprowadzić do łez, może nawet zmienić bieg wydarzeń!Trzymasz w ręku książkę, dzięki której szybko nauczysz się praktycznej strony sztuki filmowej. Ten świetnie napisany, pozbawiony zbędnych szczegółów przewodnik zawiera szereg cennych wskazówek, ćwiczeń, opisów technik, ostrzeżeń i spostrzeżeń. Niezależnie od tego, dlaczego chcesz nakręcić film i czego ma dotyczyć, musisz zainteresować widza i zapewnić mu rozrywkę. Książka zawiera 77 sposobów, aby ten właśnie cel osiągnąć. Jeśli nie masz czasu, aby zapoznać się ze wszystkimi przed pierwszym klapsem, skorzystaj z dwunastopunktowej ściągawki — Twoi widzowie to docenią!Dzięki tej książce dowiesz się:jak powinien myśleć reżyser i jak należy zaplanować pracę nad filmem,do czego służy scenariusz i scenorys oraz kiedy są potrzebne,jak komponować pojedyncze kadry i cały film,jak kręcić filmy różnych gatunków i o różnym przeznaczeniu,jak montować filmy i jak zadbać o warstwę dźwiękową,co zrobić, aby Twój film był chętnie oglądany.Weź kamerę i zrób świetny film!

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Steve Stockman ; [tłumaczenie Maksymilian Gutowski].
Hasła:Film
Reżyseria
Poradnik
Adres wydawniczy:Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017.
Opis fizyczny:256 stron : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Indeks.
Forma gatunek:Książki. Poradniki i przewodniki.
Dziedzina:Hobby i czas wolny
Powstanie dzieła:2011 r.
Twórcy:Gutowski, Maksymilian. Tłumaczenie

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp. Nikt nie ogląda kiepskich filmów (1)
  2. Ściągawka. 12 sposobów, żeby od razu nakręcić lepszy film (8)
  3. CZĘŚĆ 1. Myśl jak reżyser
  4. 1. Rozrywka to wszystko (20)
  5. 2. Bez pomysłu daleko nie zajdziesz (23)
  6. 3. Czy to naprawdę musi być film? (28)
  7. 4. Kreatywne pomysły na szybko (30)
  8. 5. Określ odbiorcę (34)
  9. 6. Zdecyduj, co chcesz opowiedzieć (37)
  10. 7. Myśl ujęciami (41)
  11. 8. Każdy kadr powinien opowiadać jakąś historię (46)
  12. 9. Streść się: zasada plastikowego pojemnika (49)
  13. 10. Pozostaw lekki niedosyt (52)
  14. CZĘŚĆ 2. Przygotowanie - tajemnica sukcesu profesjonalisty
  15. 11. Pitching (56)
  16. 12. Wiedz, co kręcisz. Część I (59)
  17. 13. Wiedz, co kręcisz. Część II (62)
  18. 14. Kiedy potrzeba scenariusza? (64)
  19. 15. Jeśli nie masz nic do powiedzenia, to się nie odzywaj (66)
  20. 16. Spontaniczność nie jest w cenie (69)
  21. 17. Planuj z listą ujęć (71)
  22. CZĘŚĆ 3. Przygotowanie planu filmowego
  23. 18. Tworzenie scenorysu przy użyciu kamery (82)
  24. 19. Sam zdecyduj, kogo filmować (84)
  25. 20. Niech Twoja gwiazda zabłyśnie (w przenośni) (86)
  26. 21. Lokalizacja jest najważniejsza (89)
  27. 22. Użyj właściwej kamery (92)
  28. 23. O co naprawdę chodzi w kręceniu dobrych filmów (93)
  29. CZĘŚĆ 4. Co zrobić, żeby dało się to oglądać
  30. 24. Montaż odbywa się w Twojej głowie (96)
  31. 25. Wyostrz swoje ujęcia (99)
  32. 26. Pobaw się kamerą (102)
  33. 27. Nagrywaj krótkie ujęcia (105)
  34. 28. Zoomuj nogami, nie obiektywem (107)
  35. 29. Jeśli nie widzisz ich tęczówek, to stoisz za daleko (109)
  36. 30. Wybierz kadr i nie ruszaj się (111)
  37. 31. Kiedy warto ruszać kamerą (115)
  38. 32. Niech stanie się światłość (118)
  39. 33. Nie ma być miło (121)
  40. 34. Niech Twoja gwiazda zabłyśnie (dosłownie) (123)
  41. 35. Pokaż, gdzie jesteśmy (125)
  42. 36. Baw się dobrze (128)
  43. 37. Nie toleruj słabych ujęć (130)
  44. 38. Zwróć uwagę na szczegóły (132)
  45. 39. Wykorzystaj pierwszy plan (135)
  46. 40. Zwróć uwagę na tło (137)
  47. 41. Spróbuj nagrywać pod innym kątem (138)
  48. 42. Trójpodział obrazu (141)
  49. 43. Oglądaj swoje nagrania (143)
  50. 44. Jeśli nie uda się za pierwszym podejściem, spróbuj coś innego (145)
  51. 45. Zdaj się na los (148)
  52. 46. Zadbaj o wyraźny dźwięk (150)
  53. 47. Używaj wielu kamer naraz (153)
  54. 48. Musisz kiedyś skończyć (156)
  55. CZĘŚĆ 5. Gatunki filmowe i jak je kręcić
  56. 49. Jak nagrać najbardziej urocze dzieciaki na świecie (158)
  57. 50. Koniec z nudnymi filmami z wakacji (161)
  58. 51. Wesela i inne uroczystości (164)
  59. 52. Nagrywanie teledysku (168)
  60. 53. Autoprezentacje (171)
  61. 54. Wywiady i monologi (174)
  62. 55. Tyrady na vlogach (179)
  63. 56. Popisowe akcje (181)
  64. 57. Filmy oparte na scenariuszu (183)
  65. 58. Instruktaż (186)
  66. 59. Kręcenie stuprocentowo skutecznych virali (189)
  67. 60. Promocja produktów i usług (191)
  68. CZĘŚĆ 6. Po zakończeniu zdjęć
  69. 61. Podstawy montażu. Część I (196)
  70. 62. Podstawy montażu. Część II (198)
  71. 63. Zastosuj kompozycję klamrową (202)
  72. 64. Czytelność jest kluczowa (206)
  73. 65. Efekty przejść traktuj z rezerwą (209)
  74. 66. W razie wątpliwości wycinaj jak leci (212)
  75. 67. Zaczynaj późno, kończ wcześnie (215)
  76. 68. Efekty dźwiękowe (219)
  77. 69. Muzyka (221)
  78. 70. Nie przesadzaj z efektami graficznymi (223)
  79. 71. Lukrowanie tortu (226)
  80. CZĘŚĆ 7. Kiedy trzeba skończyć
  81. 72. Kiedy zaprezentować swoje dzieło (230)
  82. 73. Komu zaprezentować swoje dzieło (232)
  83. 74. Jak odnosić się do uwag (235)
  84. 75. Dzieło nigdy nie jest ukończone (238)
  85. 76. Czy to już sztuka? (239)
  86. 77. Słowo na koniec (241)
  87. DODATEK
  88. Dołącz do Wyższej Szkoły Filmowej w Sieci (242)
  89. Skorowidz (249)

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wypożyczalnia P0
ul. Rybnicka 6-8

Sygnatura: 791
Numer inw.: 16020
Dostępność: wypożyczana na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.