multimedia
bookbook

Boże igrzysko - Magnaci : gra o Rzeczpospolitą [Gra planszowa]

"Magnaci "

Autor: Andruszkiewicz, Jaro.




Boże Igrzysko: MAGNACI, to nowoczesna gra planszowa dla 2 - 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko - litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju

potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do wielkich czynów. Ale są tam też i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy. Chyba, że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali uczynią dla jego rodu wiele. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. Grającego w Magnatów czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii korzystne ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim ród zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto pójdzie zdobywać Inflanty? Czy z braku innych kandydatów, na czele wojsk chroniących kraj przez tureckim najazdem staną Pierzyna, Dziecina i Łacina? Czy starczy determinacji by ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami? No i co pocznie z Kmicicem?

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:gra powstała na podstawie oryginalnego projektu Grzegorza Bakery ; autorzy Jaro Andruszkiewicz i Waldek Gumienny ; rozwój gry Michał Ozon ; grafika Piotr Słaby, Urszula Odulińska, Andrzej Gosik, Jan Matejko i in.
Hasła:Gra edukacyjna
Polska
Gra planszowa
Adres wydawniczy:Opole : Phalanx. Vertima, copyright 2016.
Zawartość
pudełka:
  • 1 plansza
  • 65 kart Familii
  • 25 kart Konfliktów
  • 25 kart Praw
  • 4 karty Senatorów
  • 192 kartonowe znaczniki
  • 17 drewnianych znaczników
  • karta pomocy gracza
  • karta z konspektem lekcji + instrukcja (15 s. : il. kolor. ; 28 cm)
Uwagi:Gra jest rekomendowanym narzędziem edukacyjnym. Dołączony do gry konspekt pomoże nauczycielowi w przeprowadzeniu lekcji historii. Liczba graczy 2-5. Czas gry 60 min. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. (...) Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. (...). Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.
Forma gatunek:Gry i zabawki.
Dziedzina:Historia
Edukacja i pedagogika
Twórcy:Bakera, Grzegorz. Autor

Gosik, Andrzej. Ilustracje

Gumienny, Waldek. Autor

Matejko, Jan. (1838-1893). Ilustracje

Odulińska, Urszula. Ilustracje

Ozon, Michał. Opracowanie

Słaby, Piotr. Ilustracje

Przeznaczenie:Od 12 lat.
Odbiorcy:Młodzież. 9-13 lat. 14-17 lat. Szkoła podstawowa. Gimnazja.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Strefa Dzieci
ul. Rybnicka 6-8

Sygnatura: G.12+
Numer inw.: 6
Dostępność: wypożyczana za kaucją na 7 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.