book
bookbook

Słuchając hologramu : cielesność wirtualnych zespołów animowanych

"Cielesność wirtualnych zespołów animowanych "

Autor: Sierzputowski, Konrad.




"Książka Słuchając hologramu. Cielesność wirtualnych zespołów animowanych jest efektem fascynacji ruchem i cielesnością - dwoma podstawowymi cechami sztuki animacji i muzyki. Niniejsza praca jest także wyrazem chęci wypełnienia i usystematyzowania pewnych luk w historii i teorii muzyki popularnej, stanowi próbę odpowiedzi na py­tanie o miejsce ciała artysty w doświadczeniu muzycznym [...]. Zespoły wirtualne to

zjawisko trudne do jednoznacznego określenia i przez to trudne do uchwycenia. To grupy i artyści, którzy nie istnieją jednoznacznie w rzeczywistości. Są bytami zmedia­tyzowanymi, których twórczość nierozerwalnie związana jest z medium ich prezentacji. To zarówno fikcyjne zespoły opisane w literaturze, grupy muzyczne występujące na potrzeby filmów i seriali, jak i bohaterowie gier muzycznych, ale także grupy animowane i to na nie zwróciłem swoją uwagę.

W polu mojego zainteresowania znalazły się więc zespoły, w których wszyscy artyści są reprezentowani przez formy graficzne i animowani różnymi technikami artystycznymi [...]. Jeżeli koncerty grup muzycznych mogą powiedzieć nam coś więcej o nas samych jako o odbiorcach i uczestnikach kultury współczesnej, to wydaje mi się, że właśnie dzięki występom zespołów animowa­nych jesteśmy w stanie na nowo i na nowych zasadach doznawać cielesności i jednocześnie zatracić ją w muzyce, która może jawić się jako somatoestetyczny fenomen".
(Ze Wstępu)

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Konrad Sierzputowski.
Hasła:Ciało ludzkie
Image
Muzycy
Wirtualny zespół (muzyka)
Opracowanie
Adres wydawniczy:Poznań : Instytut Kultury Popularnej, 2018.
Opis fizyczny:162 strony : ilustracje ; 21 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 151-155. Indeks.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Historia
Kultura i sztuka
Zakres czasowy:1901-2018 r.
Powstanie dzieła:2018 r.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Podziękowania 7
  2. Wstęp 9
  3. Rozdział I. CIELESNOŚĆ ARTYSTYCZNA 15
  4. Wszystko rozpocznie metafora 15
  5. Ciało i dzieło 17
  6. Cielesność muzyka 24
  7. Rozdział II. HISTORIA CIAŁA MUZYCZNEGO 33
  8. Mit i wiersz 33
  9. Ciało sentymentalne i ciało romantyczne 34
  10. Głos od ciała oddzielony 38
  11. Ciało spektakularne 41
  12. Ciała i branża muzyczna 43
  13. Widma i hologramy 54
  14. Rozdział III. MUZYKA CIAŁ ANIMOWANYCH 63
  15. Subtelna sztuka poruszania obrazem 63
  16. Momenty symboliczne 70
  17. Rozdział IV. HISTORIA I FENOMEN
  18. WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW ANIMOWANYCH 83
  19. Zespoły odrobinę nierzeczywiste? 83
  20. Historia zaczyna się od trzech wiewiórek 84
  21. Bubblegum pop i telewizja 87
  22. Hologramy i death metal 89
  23. Goryle na scenie 91
  24. Japoński powiew przyszłości? 107
  25. Rozdział V. SŁUCHAJĄC HOLOGRAMU:
  26. DOŚWIADCZENIE INKORPORACJI
  27. PRZEDMIOTU OGLĄDU 115
  28. Niezbędne wprowadzenie 115
  29. Wizerunek jako forma znacząca 117
  30. Technologia: ekran 121
  31. Technologia: Peppers Ghost 128
  32. Technologia: Rzeczywistość Rozszerzona 130
  33. Doświadczenie percepcyjne 132
  34. Doświadczenie somatoestetyczne 138
  35. Koncert animowany jako doświadczenie inkorporowane 144
  36. Epilog 148
  37. Zakończenie 149
  38. Bibliografia 151
  39. Indeks nazwisk 157 *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wypożyczalnia P0
ul. Rybnicka 6-8

Sygnatura: 78
Numer inw.: 11010
Dostępność: wypożyczana na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.