Aincrad
Dopóki gra nie zostanie ukończona, opuszczenie jej uniwersum jest niemożliwe, a wirtualna śmierć równa się śmerci w rzeczywistości. Dziesięć tysięcy graczy, nie znając prawdy o tajemniczej grze Sword Art Online, loguje się do jej świata, a wtedy rozpoczyna się brutalna walka o przetrwanie. Jeden z użytkowników uwzięzionych w SAO, Kirito, bardzo szybko akceptuje prawdziwe oblicze gry. Wybiera drogę samotnego
wojownika, by zdobywać kolejne kondygnacje stupiętrowego, dryfującego w przestrzeni zamku Aincrad. W drodze na szczyt w pojedynkę walczy z potworami i pokonuje wszystkie przeciwności losu. Pewnego dnia jednak zostaje zmuszony przez Asunę, mistrzynię rapiera, do zawiązania z nią drużyny. To spotkanie okaże się brzemienne w skutki i wciągnie Kirito w wir nieprzewidzianych zdarzeń.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Reki Kawahara ; ilustracje Abec ; [tłumaczenie Anna Piechowiak] ; Bee-Pee. |
Seria: | Sword Art Online / Reki Kawahara : 1 |
Hasła: | Powieść Fantastyka Literatura japońska |
Adres wydawniczy: | Gołuski : Wydawnictwo Kotori, 2016. |
Wydanie: | Wydanie II. |
Opis fizyczny: | 248 stron : ilustracje ; 19 cm. |
Uwagi: | Tłumaczenie z japońskiego. |
Forma gatunek: | Książki. Proza. |
Twórcy: | Abec. (1985- ). Ilustracje Piechowiak, Anna. Tłumaczenie |
Odbiorcy: | Młodzież. 14-17 lat. |
Powiązane zestawienia: | |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz | |
Inne pozycje z serii |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Dodaj komentarz do pozycji:
Serie (cykl) Sword Art Online należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 AincradDopóki gra nie zostanie ukończona, opuszczenie jej uniwersum jest niemożliwe, a wirtualna śmierć równa się śmerci w rzeczywistości. Dziesięć tysięcy graczy, nie znając prawdy o tajemniczej grze Sword Art Online, loguje się do jej świata, a wtedy rozpoczyna się brutalna walka o przetrwanie. Jeden z użytkowników uwzięzionych w SAO, [...] |
Tom 2 AincradSword Art Online - śmiertelna gra MMO, której opuszczenie jest niemożliwe, dopóki nie zostanie ukończona. Uwięzieni w niej gracze muszą dostosować się do życia w wirtualnej rzeczywistości. Mimo trudów, jakie niesie za sobą egzystencja w tak odmiennym świecie, potrafią czerpać satysfakcję z tego, co przynosi im los. Treser [...] |
Tom 3 Taniec wróżekKirito wydostaje się ze śmiertelnej gry MMO "Sword Art Online" i wraca do realnego świata. Od razu wyrusza na poszukiwanie Asuny, swojej ukochanej i jednocześnie towarzyszki broni. Okazuje się jednak, że Asuna YĹ«ki wciąż nie przebudziła się z koszmaru. Kirito za jedyną wskazówkę ma tajemnicze zdjęcie, które przedstawia Asunę [...] |
Tom 4 Taniec wróżekAsuna nadal nie odzyskała przytomności. Kazuto podejrzewa, że ma to związek z "ALfheim Online", grą VRMMO, która w ostatnim czasie zdobyła wielką popularność wśród graczy. Niezwykle realistyczny świat ALO w niczym nie ustępuje wirtualnej rzeczywistości SAO. Dzięki dynamicznym walkom, obecności magii oraz zastosowaniu "silnika [...] |
Tom 5 Widmowy pociskOd incydentu SAO minął rok. Pewnego dnia Seijro Kikuoka, pracownik Biura ds. Nadzoru nad Wirtualną Przestrzenią w Sieci Komputerowej przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, prosi Kirito o osobliwą przysługę. Sprawa dotyczy osobnika o pseudonimie Death Gun, który pojawił się nagle w "Gun Gale Online", grze pełnej broni palnej i stali. [...] |
Tom 6 Widmowy pociskKirito loguje się do Gun Gale Online, VRMMO toczącego się w świecie prochu i stali, by zbadać sprawę gracza o pseudonimie Death Gun. Niestety, zaraz po zalogowaniu przytrafia mu się coś, co jeszcze nie raz sprowadzi na niego kłopoty. Okazuje się bowiem, że po przekonwertowaniu postaci jego nowy awatar do złudzenia przypomina [...] |
Tom 7 Matczyny różaniecOd incydentu z Pistoletem Śmierci mija kilka tygodni. W ALfheim Online, VRMMO nowej generacji rozgrywającym się w świecie wróżek, wybucha dziwne poruszenie. Na dwudziestym czwartym poziomie nowej mapy, Dryfującego Zamku Aincrad, w północnej części dzielnicy mieszkalnej pojawia się tajemniczy awatar. Zagadkowy gracz oznajmia, że ten, [...] |
Tom 8 Kiedyś i dziśIncydent w strefie: Na jednym ze środkowych poziomów SAO został zamordowany gracz. Zabójstwa dokonano w miejscu, w którym pasek życia pod żadnym pozorem nie powinien się skrócić - wewnątrz "strefy bezpieczeństwa". Założenie, że doszło do Player Kill, wydaje się słuszne, lecz sposób dokonania zbrodni pozostaje tajemnicą. Zagadkę [...] |
Tom 9 Alivyzacja początek"Gdzie ja jestem.?" Kirito budzi się w samym środku lasu, pośród gigantycznych drzew, w wirtualnym świecie o klimacie fantasy. Błąkając się po okolicy w poszukiwaniu wskazówek, spotyka chłopaka. "Nazywam się Eugeo. Miło cię poznać, Kirito." Ów mieszkaniec świata gry - czyli tak zwany NPC - obdarzony jest całym bogactwem emocji, [...] |
Tom 10 Alivyzacja w tokuKirito dostaje się do tajemniczego świata fantasy. Pierwszą osobą, którą poznaje w tej przypominającej VRMMO rzeczywistości, jest chłopak imieniem Eugeo. W towarzystwie nowego przyjaciela, obdarzonego takim bogactwem emocji, że nie sposób uznać go za NPC, Kirito wyrusza do miasta stołecznego - Centorii. Mijają dwa lata. Kirito i Eugeo [...] |
Tom 11 Alivyzacja zwrotMijają dwa lata, odkąd Kirito trafił do tajemniczego wirtualnego świata. Jako starsi szermierze Akademii Miecza Północnej Centorii on i Eugeo spędzają dzień za dniem na treningach, by w przyszłości zostać Rycerzami Integralności - najpotężniejszymi strażnikami ładu w świecie ludzi. Otrzymują też prawo do posiadania giermków.W [...] |
Tom 12 Alivyzacja droga na szczytEugeo ponownie spotyka dziewczynę, za którą tęsknił od najmłodszych lat - Alice. Jednak w żadnym stopniu nie przypomina ona przyjaciółki z wioski Ruild. W dodatku zjawia się po to, by aresztować Eugeo i Kirito, oskarżonych o złamanie Rejestru Tabu. Przedstawia się jako Rycerz Integralności, a z czasów dzieciństwa nie pamięta [...] |
Tom 13 Alivyzacja podziałKirito i Eugeo zmierzają ku zajmowanemu przez Najwyższego Kapłana ostatniemu poziomowi Centralnej Katedry, kredowobiałej wieży stanowiącej symbol Kościoła Aksjomatu. Kolejne potyczki z Rycerzami Integralności, mimo że wymagają wiele wysiłku i umiejętności, nie osłabiają ich determinacji. Lecz starcie z potężnym Rycerzem [...] |
Tom 14 Alivyzacja zjednoczenieZa radą mędrczyni Cardinal dwaj przyjaciele zmierzają na setny poziom wieży Centralnej Katedry Kościoła Aksjomatu, gdzie mieści się komnata Najwyższego Kapłana. Eugeo po to, by przywrócić do pierwotnej postaci zmienioną w Rycerza Integralności Alice, a Kirito, by zapobiec zniszczeniu Podziemia. Po drodze, w wyniku pechowego zbiegu [...] |
Tom 15 Alivyzacja inwazjaPokonanie Najwyższego Kapłana zostało okupione śmiercią Eugeo i uszkodzeniem psychiki Kirito. Od zażartej walki minęło pół roku. Alice i przykuty do wózka Kirito schronili się w wiosce Ruild. Powinność Rycerza Integralności, czyli ochronę świata ludzi, Alice powierzyła Bercouliemu, a sama wybrała spokojne życie u boku [...] |
Tom 16 Alivyzacja eksplozjaPięćdziesięciotysięcznej armii - dowodzonej przez boga ciemności Vectora, alias Gabriela Millera - stawiają czoła pięciotysięczne Siły Obrony Świata Ludzi pod wodzą Rycerza Integralności Bercouliego. Kiedy Fanatio i pozostali Rycerze toczą zażartą walkę z przeważającymi siłami wroga, oddział górskich goblinów przedostaje się [...] |
Tom 17 Alivyzacja przebudzenie"Kapłanko Światła, Alice. Wpadniesz w moje ręce, choćbym miał poświęcić w tym celu całą Armię Ciemności." Drugi dzień "eksperymentu ostatecznego obciążenia". Armia Dark Territory, osłabiona przez bohaterską walkę Rycerzy Integralności, rozpoczyna działania odwetowe. Najemnik amerykańskiej armii, Clitter - obserwujący [...] |
Tom 18 Alivyzacja przetrwanie"To Kirito... Mój Kirito wrócił". Drugi dzień ostatecznego eksperymentu obciążenia w Podziemiu. Po pokonaniu najpotężniejszego Rycerza Integralności w Armii Świata Ludzi, Bercouliego, oraz Sinon, zalogowanej przez superkonto bogini słońca Solus, Gabriel rusza w pościg za Alice. Tymczasem oddział przynęty Sił Obrony Świata Ludzi [...] |
Tom 19 Księżycowa kołyskaPo trzystu latach niepokojów Podziemie wreszcie zostało zjednoczone. "Zagubione dziecko Vectora", które pojawiło się nie wiadomo skąd, pokonało boga ciemności i doprowadziło do zawarcia pokoju. Lecz pewnego dnia w stojącej pośrodku świata ludzi kredowobiałej wieży adeptka Zakonu Rycerzy Integralności, Ronye Arabel, usłyszała od [...] |
Tom 20 Księżycowa kołyskaDochodzi do zdarzenia, którego nie mógłby wywołać żaden związany Rejestrem Tabu czy prawem siły obywatel Podziemia: górski goblin morduje mieszkańca świata ludzi. Okazuje się, że jest to część intrygi mającej na celu doprowadzenie do wybuchu kolejnej wojny pomiędzy światem ludzi a Krainą Ciemności. Chcąc odkryć prawdę o [...] |
Tom 21 Unital ring IMija miesiąc, odkąd Kirito i Asuna wrócili z Podziemia. Zabrali ze sobą Alice, która w realnym świecie zyskałafizyczne ciało. Jednak ich spokój nagle zostaje zburzony. - Poziom. pierwszy? - Ja też mam poziom pierwszy! Wszyscy troje zostają wciągnięci w świat tajemniczej gry, Unital Ring - survivalu MMO będącego [...] |